ההחלטה על הקמת אתר אינטרנט היא הצעד הראשון שלך, המנהל, במסע שבסופו תרצה שיהיה לעסק שלך אתר מקצועי, מצליח ומועיל. יש הרבה מה ללמוד ולדעת עוד לפני הקמת האתר עצמו, ובעשרת הדיברות שלהלן ריכזנו את הנושאים העיקריים:
ערך מוסף – מה לא טוב במצב הנוכחי? מה הייתם רוצים לשנות? אם יש לכם כבר אתר, רישמו את כל היתרונות והחסרונות שלו ומה הייתם רוצים שישתפר בו. בידקו אתרים של חברות דומות ומתחרות, הגדירו והכינו רשימה, אשר תסייע לכם להגדיר איך הייתם רוצים שהאתר שלכם יראה ובמה אתם יכולים לחדש, להציג את היתרונות שלכם ולבדל עצמכם מהאחרים.
אופי האתר – לאיזה אתר העסק שלכם זקוק? – אתר מכירות, אתר תדמיתי, אתר נוכחות. האתר אינו צריך למכור מוצרים כדי לייצר הכנסות לחברה. התאימו את סוג האתר לאופי העסק ולצרכים שלו.
מטרות וקהלי יעד – הגדירו במדויק מי קהל היעד של האתר ומה היעדים אליהם אתם שואפים. הגדרת קהל היעד צריכה להיות מפורטת ככל האפשר, כיוון שהיא תקבע את אופי העיצוב והתכנים באתר. הגדירו מה אתם מצפים שהגולשים יעשו באתר ואילו פעולות יבצעו.
ציפיות – מה הציפיות שלכם מהאתר החדש? אל תגבילו עצמכם בשלב זה והרשו לעצמכם "להתפרע". בשלב הבא נתאים את הציפיות לתקציב העומד לרשותנו.
תקציב – מה התקציב שאתם מקצים לפיתוח האתר ולתחזוקה שלו בהמשך? האם אתם מצפים שהאתר יגדיל את ההכנסות? הכינו תוכנית מפורטת של הוצאות והכנסות.
עיצוב – הקדישו תשומת לב ותקציב לעיצוב האתר. העזרו באנשי מקצוע והתייעצו עם אנשים נוספים – לא כל מה שיפה בעיניכם מתאים לאינטרנט ויפה בעיני אחרים, וחשוב למצוא את האיזון הנכון שישלב עיצוב מקצועי עם נוחות שימוש, כדי שהעיצוב לא ישתלט על האתר. זיכרו: מטרת העיצוב היא לשמור את הגולש באתר, ולא להעמיס בגימיקים שיקשו על הגולש להתמצא באתר.
תוכן – השקיעו בתוכן מקצועי ואיכותי, עדכנו את התכנים באתר באופן שוטף, כדי שיהיה אקטואלי ובעל ערך ללקוחותיכם. התכנים הם אלו שיקבעו את הדירוג של האתר במנועי החיפוש.
ניהול האתר – עבודתכם אינה מסתיימת ביום שהאתר עלה לאוויר. אתר הוא יישות דינמית שיש לתחזק באופן שוטף. ניהול האתר כולל ניהול ועדכון תכנים, תחזוקה של האתר מהצד הטכני, מענה מקצועי מהיר ואדיב לפניות במייל, מעקב אחר סטטיסטיקות הגישה לאתר ועוד.
קידום ופרסום – כדי שיראו את האתר יש להשקיע בקידום וחשיפת האתר ברשת. עליכם לבלוט מול אינסוף אתרים אחרים ולהופיע במקום מכובד במנועי החיפוש, כדי שימצאו אתכם. ההשקעה בקידום האתר מתחילה עוד בשלב התכנון וממשיכה בשלב הפיתוח והמשך הניהול של האתר לאחר מכן. היעזרו באנשי מקצוע בנושא חשוב זה. קחו בחשבון שיש להמתין מספר שבועות עד שמנועי החיפוש יסרקו את האתר ויציגו אותו בדפי התוצאות.
שתפו והתייעצו – רצוי להתייעץ עם מומחים בתחום ועם מכרים שאתם מעריכים ומכבדים. ניהול הפרוייקט יכול להיעשות ע"י בעל תפקיד בחברה או מנהל חיצוני, אך יש להקשיב גם ללקוחות ולעובדים, להבין מה הצרכים שלהם ולתרגם זאת לשפת האינטרנט.